sobota, 21 listopada 2015

Ciasteczka z masłem orzechowym

Jeśli tak jak ja, moglibyście wyjadać masło orzechowe łyżeczką ze słoika, przepis na te ciasteczka na pewno przypadnie Wam do gustu. Tak zwane "tumbprint cookies" swoją nazwę wzięły od sposobu formowania. Dołek w którym umieszczamy dżem, robimy za pomocą kciuka! Nie może być prościej, prawda? :)

Ja swoje ciastka wypełniłam dżemem malinowym, ale równie dobrze sprawdzi się każdy inny smak. Jeśli jesteście dużymi łasuchami to możecie użyć do tego również Nutelli ;)





Ciastka z masłem orzechowym

100 g masła, miękkiego
1/2 szklanki masła orzechowego (np. Sante, Felix, gładkie lub z kawałkami orzechów)
2/3 szklanki cukru trzcinowego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 jajko
1 1/3 szklanki mąki pszennej
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 szklanki dżemu malinowego

W misce umieścić masło, masło orzechowe i cukier trzcinowy. Ubijać mikserem ok. 3 minuty, aż masa stanie się puszysta i jaśniejsza. Dodać wanilię i jajko, zmiksować do połączenia. Wsypać przesianą mąkę pszenną oraz sodę, wymieszać. Miskę z ciastem przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na ok. 1h.
Piekarnik nagrzać do 160ºC.
Ze schłodzonego ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Zachowując niewielkie odstępy układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Każdą kulkę delikatnie spłaszczyć, kciukiem zrobić wgłębienie na samym środku ciastka (dołek powinien być głęboki aby dżem nie wypływał podczas pieczenia). W każde wgłębienie nakładać 1/2 łyżeczki (lub więcej, jeśli się zmieści) dżemu malinowego. Piec ok. 15-20 minut lub do momentu aż zrobią się złoto-brązowe.

Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Masło orzechowe to nasz najlepszy przyjaciel, a z tymi ciasteczkami też chciałybyśmy się zaprzyjaźnić! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie będę oryginalna jak powiem, że idąc tropem pozytywnych opinii kupiłam masło orzechowe z Lidla - teraz szukam fajnych przepisów jak je wykorzystać, a te ciasteczka wyglądają naprawdę zachęcająco. :D Z pewnością je upiekę w najbliższym czasie. :) Ile z takiej porcji wychodzi mniej więcej ciasteczek? I czy są bardzo słodkie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również słyszałam o nim dużo pozytywnych opinii, więc myślę, że będziesz zadowolona :)
      Ciastek wychodzi ok. 20-30. Nie są zbyt słodkie, tak cyrklowałam z ilością cukru, aby nie przedobrzyć (nie lubię zbyt słodkich wypieków ;)).
      Daj znać jak wyszły, jeśli zdecydujesz się je zrobić :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly