poniedziałek, 9 listopada 2015

Cinnamon rolls

Gdy tylko zaczyna się robić chłodniej, w mojej kuchni zaczynają gościć korzenne przyprawy. Cudownie rozgrzewają i poprawiają nastrój. Pierwsze skrzypce gra zawsze cynamon, który pasuje niemal do wszystkiego. I na słodko i na słono (świetnie pasuje do sosu pomidorowego z dynią ... ;))

A skoro o cynamonie mowa, to mam dla Was przepis na Cinnamon Rolls, czyli słodkie cynamonowe zawijańce. Lepiące się od roztopionego w piekarniku cukru. Najlepsze ze szklanką ciepłego mleka.
Jeżeli lubicie możecie polać je lukrem, ja tym razem darowałam sobie tą przyjemność i posypałam je jedynie cukrem pudrem.



Cinnamon rolls
(15-17 bułeczek)

Ciasto:
600 g mąki pszennej
300 ml mleka
30 g drożdży świeżych
1/2 łyżeczki soli
80 g cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 jajka
50 g masła, rozpuszczonego 

Nadzienie:
60 g miękkiego masła
100 g cukru trzcinowego
2-3 łyżeczki cynamonu

Do miseczki wkruszyć drożdże, rozetrzeć z łyżeczką cukru. Zalać ciepłym mlekiem, wymieszać do rozpuszczenia się drożdży. Dodać łyżkę mąki, wymieszać. Przykryć ściereczką i odstawić do lekkiego wyrośnięcia zaczynu.

W dużej misce wymieszać przesianą mąkę, sól i cukier. Dolać wyrośnięty rozczyn, jajka i ekstrakt z wanilii. Wyrobić ciasto, aż będzie gładkie i elastyczne (jeżeli będzie kleić się do rąk, dodać trochę więcej mąki). Dolać rozpuszczone masło i jeszcze chwilę wyrabiać, do momentu aż ciasto całkowicie wchłonie masło. Przykryć ściereczką i odstawić do podwojenia objętości na ok. 1 h.

Po tym czasie ciasto przełożyć na oprószony mąką blat, rozwałkować na prostokąt o wymiarach 50x35 cm. Cukier trzcinowy wymieszać z cynamonem. Ciasto posmarować miękkim masłem i posypać cynamonowym cukrem. Zwinąć w roladę wzdłuż dłuższego boku. Pokroić ostrym nożem na 2-3 cm kawałki. Ułożyć obok siebie w blaszce 25x30 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i zostawić na ok. 15 minut do ponownego wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzać do 200ºC. Piec przez 20-25 minut lub do momentu, aż patyczek wbity w ciasto będzie suchy. Jeśli bułeczki będą za szybko się rumienić, przykryć je arkuszem folii aluminiowej.

Najlepsze są jeszcze ciepłe.

Smacznego!



7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja również. W sezonie jesienno-zimowym są obowiązkowe :)

      Usuń
  2. Cynamonowe zawijańce klasyką jesiennych wypieków ;) Mogłabym je robić na setki sposobów, są tak wdzięczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cynamonki to moja słabość! Po prostu WIELBIĘ, a Twoje wyszły idealne <3
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly