niedziela, 20 grudnia 2015

Cynamonowe kruche ciasteczka w czekoladzie

Kruche, cynamonowe ciasteczka, które możecie przygotować nawet na ostatnią chwilę. Jeśli chcecie, oblejcie je polewą czekoladową, ale i bez niej będą równie pyszne! Swoje zrobiłam pół na pół - część zamoczyłam w mlecznej czekoladzie, resztę zostawiłam bez - dla każdego coś dobrego :)

Kruche cynamonowe ciastka


Kruche cynamonowe ciastka
(na ok. 30-40 sztuk)
na podstawie tego przepisu z Moje Wypieki

180 g masła, zimnego
90 g cukru pudru
230 g mąki pszennej
1 jajko
1 łyżka cynamonu
szczypta soli
40 g mąki ziemniaczanej 

Polewa czekoladowa:
75 g mlecznej czekolady
2 łyżki masła

Wymieszać oba rodzaje mąki, sól, cukier puder i cynamon. Dodać pokrojone masło i rozetrzeć je palcami z suchymi składnikami, aż utworzą kruszonkę. Dodać jajko i szybko zagnieść ciasto. Zawinąć je w folię i schłodzić w lodówce przez 1h. 

Piekarnik nagrzać do 180ºC.
Ciasto rozwałkować na posypanym mąką blacie na grubość ok. 4 mm. Wykrawać dowolne kształty i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok. 10-15 minut, do lekkiego zezłocenia. 

Czekoladę rozpuścić razem z masłem w kąpieli wodnej. Wystudzone ciasteczka maczać w czekoladzie do połowy i odkładać na kratkę, do jej zastygnięcia.

Smacznego!

Cynamonowe kruche ciastka

Kruche cynamonowe ciastka

3 komentarze:

  1. Uwielbiam te cynamonowe ciasteczka. W piątek upiekłam z podwójnej porcji i już połowy nie ma. Biją na głowę wszystkie pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo smaczne :) Ja musiałam dodać jajko do oryginalnego przepisu, bo niestety bez niego,ciasto było bardzo sypkie i w ogóle nie chciało współpracować :(

      Usuń
    2. Miałam ten sam problem z tym ciastem. Ja dodałam 2 łyżki jogurtu naturalnego i już potem było ok :) Potwierdzam, że ciastka genialne!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly